Kinderen & jongeren

Basisschoolleeftijd: kindernevendienst

Zomers: elke zondag kindernevendienst!

Wat is het heerlijk dat we met jong, oud en ouder leven & geloven kunnen vieren. Alle levensfasen zichtbaar in de kerk: dat geeft plezier. Vieren kun je doen door bijvoorbeeld stil te zitten en te luisteren maar ook door te zingen, te bewegen, te knutselen of samen een spel te spelen. Zo valt er voor alle leeftijden verdieping te beleven.

Omdat al die verschillende manieren van vieren niet altijd even gemakkelijk in één ruimte samengaan, is er kindernevendienst. En wat is nu zo leuk…? Met dank aan een groot team van vrijwilligers kun je in de zomer in Hollum én Nes zelfs íedere zondag naar de kindernevendienst!

Ook proberen we tijdens de andere schoolvakanties zo vaak als mogelijk kindernevendienst aan te bieden. Ben je (vaste) gast en wil je hierbij helpen? Laat het ons weten, wie zien naar jou uit.

Basisschoolleeftijd: Zondagsschool

Advent & 40dagentijd: Zondagsschool!

Tijdens de bijzondere periodes van Advent en de 40dagentijd gaan we samen onderweg naar Kerst en Pasen. Dat doen we tijdens de Zondagsschool. De kinderen starten in de kerkdienst en gaan al snel naar hun eigen locatie om daar uitgebreid te knutselen, samen liedjes te leren en een verhaal te horen. Na de kerkdienst kunnen de kinderen vanaf deze locatie opgehaald worden.

Groep 7, 8 en klas 1: Rock Solid

Tijdens de gezellig Rock Solid avonden spelen we toffe (buiten)spellen rondom een thema. Spekjes gegarandeerd. We ontmoeten elkaar meestal in De Plaats, Hollum. Tijd: 19:30-21:00 uur. In de RockSolid-app worden de data bekend gemaakt. Meld je aan bij de dominee’s van Hervormd of Federatie voor meer info.